Irene Grandi (born 6 December 1969) is an Italian singer and songwriter.During her career she has sung in Spanish and has performed duets in German, French, Indian and in African languages, selling around 5 million records and earning 9 top-ten albums and 6 top-ten singles of which one number-one on the Italian music charts.[1][2] She has participated five times at the Sanremo Music Festival gaining the podium in 2000. Grandi has performed for six times at the Festivalbar, conquering twice the platform and winning the Radio Awards.
Four years of hard work!This month of May we celebrated four years on the air. We continue working on the dissemination of this wonderful instrument, thank you for participating in our story!
EmEm7+ Ah che bello accarezzarti perdersi e guardarti Em7Em7+ con gli occhi di un bambino, con gli occhi che hai, Am7Bm7EmF9 (XX3213) la neve scende fuori e nasconde i rumori per noi…
EmE-7+ Resta a letto non alzarti che ci penso da me Em7Em a insegnarmi a coccolarti a portarti il caffè Am7Bm7EmF9 su un vassoio con il sole del mattino apposta per noi…
Bm7Em7 Che vita è ma come ho fatto ieri C7+D4D7 a fare tutto senza di te, Bm7 che vita è Em7 giri nei miei pensieri AmCdim e un posto ancora vuoto non c’è, B7C7+ che vita è Am dammi un pizzico dammi un morso C7+Em dimmi che un sogno non è.
EmEm7+ Em7Em7+
EmEm7+ A volte penso per assurdo a fare a meno di te Em7Em7+ dritta dritta verso l’impossibile EmEm7+ Em7Em7+ con i piedi sul soffitto di casa io passeggio a testa sotto sospesa Am7Bm7EmF9 e resta il fatto per assurdo che a rovescio mi innamoro di te.
Bm7Em7 Che vita è ma come ho fatto ieri C7+D4D7 a fare tutto senza di te, Bm7 che vita è Em7 giri nei miei pensieri AmCdim e un posto ancora vuoto non c’è, B7C7+ che vita è Am dammi un pizzico dammi un morso C7+F7+ dimmi che un sogno non è Em dimmi che un sogno non è.